En dag till för njutning!

Lördag....denna dagen skulle jag bara skämma bort mig själv.
Liten missräkning blev det visserligen när gymmet var stängt. Jag som hade gått upp extra tidigt bara för att hinna med det. Fast skam den som klagar!
Klockan 10  träffades Cathrin och jag på gården och så gick vi till Yili Massage som ligger på vårt område. Det var första gången för Cathrin och andra för mig. Här fick vi en hel timmes underbar massage för 150 kronor. Lite smått medtagna, tog vi en lugn promenad ner till French Concession där vi åt lunch på den franska bistron Le Saleya. Här var vi bara ett stenkast ifrån "Sincere & Lively Nail Care" på Julu Lu. Ett litet krypin, men med mycket professionell personal. Kerstin visade mig det här stället förra fredagen. Nu ville jag dela med mig till Cathrin, som aldrig tidigare fått vare sig pedikyr eller manikyr. Jag var ju ändå "erfaren" på pedikyrsidan.....fast manikyr hade jag aldrig fått förr. Bara en vecka sedan jag fick pedikyr sist, men varför inte. Det blev både manikyr och pedikyr för oss båda två.
En timmes pedikyr för 108:- och manikyr för 60:-. Helt överkomligt tycker jag.
Vi hade planerat att gå på lördagsdrinken tillsammans, men all den där omvårdnaden drog ut på tiden och vi ville bara njuta. Istället för att stressa iväg till Barbarossa tog vi det lugnt och gick istället och satte oss på den lokala Italienska krogen Gex. Efte en god middag och ett par glas vin skiljdes vi åt för att slappa lite var och en på sitt håll.
En underbar dag och kväll!

Idag är det packning och städning som gäller, sen drar det iväg till Sverige.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0