Barnmarknad på Pu'an Lu 2011-11-10

Nu är det bestämt att jag ska åka hem till Sverige igen och fullgöra min plikt som mormor.
Visst känns det lite tråkigt att lämna Shanghai och allting som är på gång här, men det hade varit ännu jobbigare att stanna kvar och veta att de har det jobbigt hemma. Dessutom älskar jag ju att få vara med de där små trollen.

Fast innan jag sticker ville jag hinna till Barnmarknaden på Pu'an Lu. Det är inte barn som säljs, men allt man kan behöva till dem. Billiga kläder i första hand!
Jag känner mig så förvirrad när jag går här. Alla stånden ser ju nästan likadana ut. Jag fick verkligen utarbeta en strategi för att arbeta mig igenom området. Varje gång jag varit inne i ett stånd så  visste inte om jag skulle gå åt höger eller vänster. Jag kan lova att jag var inne i vissa stånd flera gånger.
Fast........handla det gjorde jag! Hoppas nu bara det passar alla nuvarande och blivande barnbarn.

Denna eftermiddag tillbringade jag också i lägenheten. Jag behövde både vänta på vattenleveransen och fastighetsskötaren som skulle laga lite i lägenheten. Man vill ju gärna ha ordning på grejorna nu när jag ska vara hemma så länge.
Jag kommer inte tillbaka förrän i 1:ste mars!
Sååå, bloggen kommer att ligga nere tills jag kommer hem till Shanghai igen. 

Även kvällen blev lugn....middag hemma, en sista lektion i kinesiska och sedan en lättsam film.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0