Fredag morgon - Redan!

Nu var det 2 dagar sedan jag skrev igen. Tiden går för fort....snart är min första etapp i Shanghai avslutad.
Visst längtar jag efter att komma hem till Sverige igen, men jag är definitivt inte klar med Shanghai, så det känns bra att jag ska komma tillbaka till hösten.

I onsdags hade jag tänkt åka tillbaka till Fabric Market för att se om min andra klänning hade blivit klar, men ett litet mail från Marianne fick mig att ändra mina planer. Det var fika med Svenska Klubben kl 10 på Antique Garden Shanghai på Sinan Road 44. Efter en rask promenad på en halvtimme kom jag fram till fiket. Det var så charmigt så det var svårt att hålla kameran i styr......varje liten vrå var genomtänkt, t o m toaletten. 
Efter fikat promenerade jag vidare till South Xizang Road där jag skulle möta Lydia på Fat Olive för att äta lunch. (Ett sådant glamliv man lever....känns nästan overkligt!) Lydia kommer också från Helsingborg och vi har hört talas om varandra genom vår gemensamma hårfrisörska. Vi hade ett mycket trevligt snack och utbyte av erfarenheter. 
Väl hemma igen lagade jag middag som faktiskt var ätbar....man får ju passa på medan man har inspirationen.....och sedan hade vi en lugn skön hemmakväll framför TV:n.

På torsdagen skulle jag hänga med Lena ut till Hongqiao för att få mig en sista duvning i Mahjong innan det drar igång på allvar. Områder som vi skulle till heter Green Valley Villas. Det ligger en bit utanför centrum så det tog ett tag att komma dit. När man kommer hit känns det som att komma till ett villakvarter i USA. Här bor internationella familjer med barn. Det är småvägar med farthinder, pool på området och som sagt.....massor med kompisar till barnen. 
Det var toppen att få spela Mahjong igen, lika roligt varje gång!
När jag kom hem igen fick jag passa på att städa undan det värsta.....Ulrika och Jerry skulle komma och det var Pingis på schemat! Efteråt satt vi och snackade och åt lite hemma hos oss och så fick jag introducera Mahjong för dem också.

Nu är det snart dags att dra iväg igen. Nu ska jag ut och prova min klänning på Fabric Market. Hoppas den passar denna gången.....jag vill inte behöva gå dit igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0