Fredag - Dags att åka hem till Shanghai

Idag hann vi inte med någon sightseeing. Upp kl 7, frukost och så iväg.
Vi kom i god tid till flygplatsen, satte oss på ett fik, beställde te och läste våra böcker tills det var dags att gå på planet. Ingen stress.....

När vi kom hem var det till att proviantera lite....och vår vana trogen gick vi ut för att äta en bit mat. När ska jag lära mig laga mat här i Kina?????

Vi gick upp till "byn" som jag har börjat kalla det vid vår närmaste tunnelbanestation (ca 5 minuters promenad). Här finns det en samling restauranger och affärer. Vi såg en restaurang med uteservering som vi inte hade upptäckt tidigare. En Italiensk restaurang. Här hamnade vi....Happy Hour....jag skulle ju bara ta något snabbt att äta för jag ville hem och skriva blogg. Det blev god mat och gott vin! Att vi inte upptäckt restaurangen tidigare berodde nog på att den hade öppnat för bara 8 dagar sedan.
Vi har det alldeles för bra........att man kan gå ut och sätta sig och äta gott för en billig peng nästan varje dag.
Jag trodde jag skulle tröttna på att gå på restaurang, men det har jag inte gjort.
Nåval, vi satt inte där så länge ändå. Jag fick åtminstone börja sortera bland de över 300 kort som vi tog i veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0