Att hålla tider.......vad ska det vara bra till?

Eftersom Kurt skulle följa Frida till flygplatsen idag, så planerade jag in en väntan på vattenleverans samt en reparatör som skulle fixa tvättmaskinen. Man får ha tålamod om man bokar en tid här......

Vi får stora vattendunkar hemlevererade vid behov. Kranvattnet är ju inte att rekommendera som dricksvatten här precis. Förra gången vi skulle ha en leverans skulle de komma mellan klockan 8 och 12 på förmiddagen. De kom klockan 8 på kvällen............
Skulle jag ändå vara hemma och vänta kunde jag ju lika gärna få hit en reparatör till tvättmaskinen också.
Reparatören kom vid 11 och kollade lite på tvättmaskinen, sen sa han MeiVenTi (inga problem) och gick. Då trodde jag han hade fixat den, men icke......Så jag fick ringa igen och och blev lovad att han skulle komma tillbaka.
Jodå.....klockan 3 kom både vattenleveransen och reparatören.
Vi klarade med en hårsmån att inte få våra planer för kvällen saboterade.

Tjugo i 4 var faktiskt tvättmaskinen lagad och vi rusade ut för att få tag i en taxi.
Vi skulle gå på gudtjänst!
Vår svenska präst är ju ingen mindre än Lennart Hamark från Helsingborg. En mycket trevlig man! Han är stationerad i Honkong men ansvarig för hela Kina.
Det blev en liten kopp kyrkkaffe efter gudtjänsten, men sedan smet vi nästan skyldigt iväg för att ta en lördagsdrink med Svenska Klubben.
Såååå.......gudtjänst - lördagsdrink......vad kan vara mer passande efter det än att komma till Lost Heaven.
I Lost Heaven serveras mycket god mat från Yunnan provinsen. Det är en av de populäraste restaurangerna i stan... och visst var det gott!
Efter middagen stack vi inom jazzklubben JZ Club, som ligger strax intill. Här är det alltid framträdanden av mycket duktiga jazzmusiker. Denna gången var det storbandsjazz......kanske inte riktigt vår favorit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0