Tillbaka i Shanghai! (2014-04-21)

Så var vi då tillbaka i Shanghai......
Nu gällde det att tvätta, proviantera, träna......och givetvis skriva blogg!
I två dagar gjorde jag inte mycket mer.
På onsdagen var det emellertid dags för yoga och det var något av ett startskott för att komma igång med Shanghai-livet igen.
 
Jag träffade Annika som vanligt för en gemensam promenad till Lakeville och yoga.
Rask promenad dit ....och en mycket lugn och meditativ promenad tillbaka. Det är helt underbart med yoga....till och med jag kan promenera långsamt efter det.
Vi gick igenom en park och upptäckte en sköldpadda på en sten.
Kanske lite svårt att se sköldpaddan på denna bilden, så jag zoomar in.......
När jag kom hem igen från yogan, gjorde jag något jag inte gjort på mycket länge.....jag gick och la mig mitt på dagen och läste en god bok. Härligt avslappnad!
På torsdagen hade Cathrin och jag bestämt att vi skulle gå och fixa våra händer och fötter.
Det var faktiskt första gången sedan februari för mig.
Härligt njutbart det också!
När vi blivit ompysslade i ett par timmar mötte vi upp med Lydia för lunch. Shanghai-liv!
 
Fredagen var det återigen Mahjong som gällde. Nu skulle vi vara hos Åsa för första gången.
Cathrin och jag tog en gemensam taxi dit. Vi var bara 5 spelare, så Cathrin och Åsa spelade tillsammans. Det gjorde de riktigt bra!
De var definitivt dagens vinnare!
Efter mycket trevligt spel gick vi till Settebello på Anfu Lu för en lika trevlig lunch.
Vädret tillät faktiskt att vi satt ute i restaurangens trädgård.
 
Efter lunchen gick jag inom till Wulumuqi-tanten och köpte lite nötter, mandlar och ost.....och sedan drog jag vidare till min skomakare som syr upp skor.
Jag beställde ett par stövlar och ett par boots innan jag åkte hem i  mars, men jag har inte varit tillbaka för att göra sista provningen. Det är ju knappast så att jag behöver skorna nu......
Stövlarna var perfekta, men bootsen behövdes stramas åt lite.....jag får komma tillbaka på måndag och hämta bootsen.
 
Ikväll var det som sagt fredag och ikväll skulle Kurt och jag iväg och heja på Arne.
Några expats har startat en hockeyliga för expats här i Shanghai och Arne, som spelat en hel del hockey i sin ungdom, spelar i ett av lagen. Nu var det semifinal som gällde!
Vi var ett gäng supportrar som skulle träffas klockan 6 för att äta middag innan matchen. Visst blev det snärjigt att hinna till 6...... but we did it!
Vi åt på Mayita på Fraser Residense. Det har varit Fat Olive tidigare, men har tydligen bytt ägare. Maya på Julu Lu har köpt upp det och öppnat en liten Maya här.
Gott och trevligt i vilket fall som!
 
Startskottet gick klockan 8.....
Det var en mycket fin anläggning vi kom till. Isrinkar i två våningsplan!
Den undre planen var i första hand ämnad för allmänhetens åkning och den övre till hockey och konståkning.
En sådan match......målrik och jämn.
Arnes fru höll noga koll på ställningen.
5 - 5 i halvtid......
8 - 8 i full tid.......
Det blev 5 minuters förlängning..............Tyvärr gjorde Wingmen då ett mål och finalchanserna var förlorade för Checkers.
 
Vi var rätt glada ändå.....och på väg ut testades en del av konståkarnas attiraljer.
På lördagen skulle Checkers spela om 3dje platsen och då vann de stort!
Tyvärr missade vi det.............vi hade andra planer för lördagen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0