Shopping, shopping, shopping......

Så var det då tisdag och jag hade inte planerat in någonting för dagen.
Då ringde Cathrin och undrade om jag inte hade lust att hänga med och köpa en present till en gemensam vän. Visst ville jag det!
Vi började med Pärlmarknaden på Hongmei Lu.
Jag hade absolut inte tänkt köpa något till mig själv, men det blev ett litet halsband med cyanitstenar.
 
Jag hade aldrig hört talas om cyanit förut, men när jag läste på lite så visade det sig att det är en aluminium silikat.......det säger mig inte så mycket det heller......
Men.....eftersom jag mycket sällan köper smycken, så blev jag lite berörd när jag läste om stenens betydelse inom Feng Shui.
Den lär skapa en inre balans och skyddar bäraren från negativa influenser.
Detta visste jag ingenting om när jag köpte halsbandet.  Jag föll helt enkelt för enkelheten.
 
När vi var färdiga med Pärlmarknaden gick vi Lao Wai Lu (det betyder utlänningsgatan.....) och åt lunch.
 
Jag ville definitivt gå tillbaka till Mexico Lindo, där jag var veckan innan. Det var bara så gott med deras kycklingquesadillas!
 
Cathrin höll med mig!
 
Efter lunch blev det mer marknad. Nu tog vi en taxi till Blomstermarknaden.
Här kan man verkligen kosta på sig att köpa blommor. Cathrin hade med sig en stor kruka och fyllde denmed orkidéer för 140:-.
Här finns en sektion med möbler och heminredning, så vi tog en liten titt där också
Vi har ju inte så lång tid kvar i Shanghai.....kanske dags att köpa på sig lite.
 
Nu drog vi oss hemåt igen.
Några timmar senare skulle vi ju träffas igen, för att åka till People 6 (150 Yueyang Lu, nära Yongjia Lu). En restaurang som jag har hört mycket om, men aldrig varit på.
 
Lite bekymrade blev vi när det var dags att ge sig av. Himlen öppnade sig!
Det var mer tryck på regnet än vad vi har i duschen.
Fast grodorna trivdes!
 
Vad vi bekymrade oss mest för, var att få tag i en taxi.
Mycket riktigt, den första taxin försökte sig på en rövare.....
Han ville ha 100RMB för turen, som inte skulle kosta mycket mer än 25.
Det ordnade sig i alla fall till sist och vi kom ner till restaurangen.
För att komma in i denna restaurang måste man känna till knepet......man ska dra handen igenom gapet i plåten på högersidan.
"Sesam öppna dig" och så öppnar sig plåtdörren.
Vi var ett stort gäng kvinnfolk, som skulle träffas och äta middag. 
Det var Annikas födelsedagsmiddag!
 
 
Ett helmysigt ställe med mycket god mat. Verkligen ett ställe som jag kan rekommendera!
 
På onsdagsmorgonen var nog inte någon av oss lika pigga som vi brukar, men då var det ändå dags för flertalet av middagsgästerna att gå på Yoga. Det gick förvånansvärt bra! .....t o m bättre än sist.
Lena, Cathrin och jag skulle uträtta lite ärenden efter yogan. Fast först lite lunch......
Det blev The Fat Olive i Fraser Residence (228 Xizang Nan Lu, 6/F).
En riktigt trevlig restaurang, men väldigt tom.
 
Dessutom en mycket trevlig uteterrass, men det är fortfarande lite väl varmt för att sitta ute och äta.
 
Efter lunchen skulle vi hämta våra biljetter till årets kräftskiva på Swedish Chamber of Commers, och dessutom till "Fabric" och hämta upp kläder.
Det tog tid på Fabric idag.....och nu var vi trötta.
Vid 4-tiden var jag hemma igen. Då stack jag snabbt ner till affären för att proviantera lite.....sen blev det middag och film med Kurt.
 
Även om flera av mina vänner skulle träffas på lunch idag också, så avstod jag från den inbjudan.
Nu behövde jag en dag hemma!
Det blev 2 timmar på gymmet i förmiddags och så har jag gjort müssli.
Inte så dumt med sådana dagar heller!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0