Vardag

Onsdagen hade jag ingenting bokat....förutom att jag skulle köpa tågbiljetter till vår resa till Nanjing.
Det borde ju vara enkelt fixat....de har en biljettlucka med en engelsktalande försäljare på Shanghai Railway station. Litet problem bara.....hon var ute på lunch när jag kom dit.  
Det fick bli ett försök i den vanliga kassan. Han verkade faktiskt kunna lite engelska han också. Jag lämnade fram alla passkopior och sa att jag ville ha 10 biljetter till Nanjing och 10 biljetter från Nanjing till Shanghai. Jag sa också att jag ville ha en gruppbiljett. Han verkade förstå.....och så fick jag 2 biljetter till Nanjing.
Nytt försök.....10 biljetter!! ....och jag vill tillbaka också.
Då fick jag 10 biljetter till Nanjing och 2 tillbaka.....och så kallade han snabbt fram nästa i kön. Jag klämde mig in igen och sa att jag inte var färdig......Han visste inte riktigt vad han hade fakturerat mig och till sist kallade han på den engelsktalande som tack och lov hade kommit tillbaka från lunchen. Hon fick reda ut allting......Gruppbiljett orkade jag inte ta tag i nu.....Nu hade jag i alla fall biljetter tur och retur till Nanjing för hela vårt sällskap.
 
Nu tog jag en taxi raka vägen till det nya nagelstället på Jiaozhou Lu.
Skönt att få sitta och samla sig lite efter frustrationen. 
 
Torsdagen var det dags för TaiChi igen och direkt efter blev det taxi för att hämta upp mina skräddarsydda skor. Tyvärr, tyvärr så glappade den ena skon. Det blir till att komma tillbaka..... 
 
Fredagen var det dags för lite social samvaro igen. Mahjong!
Vi skulle vara ute hos Stina i deras fina hus i Minhang. Förmodligen sista gången, för nu ska de också flytta in till stan. Som vanligt började vi med lite frukost.
Lika trevligt som vanligt med dessa underbara människor.
Efter mahjongen blev det lunch på en liten lokal restaurang i området.
Idag som så många gånger tidigare, blev det en tur till Fabric efteråt.
Idag beställde jag i alla fall inte något nytt....hämtade bara upp ytterligare en klänning och ett par sjalar. En sväng till, till Fabric kommer det att bli innan Sverige. Lite mer linnekläder till både Kurt och mig är beställt.
 
Fredagskvällen blev en riktig slappekväll.
Tidigare i veckan har jag lagat en hel del mat för att Kurt ska ha lite matlådor när jag är i Sverige. Idag kom jag hem så sent så jag orkade inte laga mat alls. Det fick bli Sherpa's och då givetvis California Pizza Cithchen's "cpn Crunch Sallad"....min absoluta favorit!
I kväll fick det bli film och slappande i soffan......imorgon ska vi ju ut på äventyr igen. 
 
    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0