Tillbaka till tygmarknaden

Lördag och Kurt är ledig.
Det fick bli en tur till South Bund Fabric Market idag också. Jag skulle ju hämta mina skor.
Dessutom beställde vi lite mer kläder......att man aldrig får nog.
En god vän hade sytt upp linneskjortor som var snygga, så nu tyckte jag Kurt skulle göra detsamma. Det blev 4 kortärmade skjortor för 110:- styck. Dessutom en linnekavaj till Kurt.... Jag lämnade in en linneklänning som skulle justeras och beställde kopiering på en favoritblus.
Sen var det dags för skomakaren. Det var dyrt!
2 kronor skulle han ha för att han fixat skorna!
Vi kunde inte förmå oss att ge honom mindre än en 10:a.
 
Efter skomakaren gick vi mot Gamla Stan.
För en gångs skull så ville jag in i de kommersiella kvarteren.
Trodde det var förbjudet med höns inne i Shanghai nu.....fast dessa har visst glömts bort.
Så var vi då i de kommersiella kvarteren.....det är inte roligt här......Fast det blev ett par lyktor till till logen.
Nu begav vi oss raka vägen hem!
Inget svirande alls denna lördag.....måste ju vila upp oss inför morgondagens begivenheter.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0