TaiChi

Torsdag och dags för sista TaiChi klassen innan sommaruppehållet. 
Vår lärare Mr Chen gjorde en liten uppvisning av Chen style idag.
Då passade jag på att ta några kort.
Sen var det dags för oss att följa honom igen......
Vi var en man kort idag, Kerstin hade fått förhinder.
Den stil vi lär oss är Yang style. Det är den vanligaste stilen i Kina. Chen style har ingenting med vår instruktörs namn att göra.....Det är en hårdare stil, som ligger närmare kampsporterna. Lite mer knutna nävar och hårda stamp i golvet.
 
När lektionen var över åkte jag raka vägen till mitt nyöppnade nagelställe.
Sista chansen innan Sverige!
De ursäktade sig för att de inte hade bjudit in mig till sitt öppningsparty som de hade haft i lördags. De hade inte haft mitt telefonnummer..... Som plåster på såren bjöd de på ett glas vin och kakor. Gissa om jag njöt!
Att sitta i en massagefåtölj medan en fixar mina fötter och en mina händerna....och så ta en sipp vin mellan varven. Det kan inte bli mycket bättre!
 
Klockan  halv 7 skulle jag vara nere i French Concession på den franska restaurangen Le Saleya. Elisabet hade fyllt 50 år och nu tänkte vi bjuda henne på middag. Det regnade rejält, så jag räknade inte med att få någon taxi. Lika bra att förbereda sig på att gå......kvart i 6 stod jag ute på gatan. Det kom en taxi nästan direkt!
......jag blev tidig till restaurangen, men åtminstone inte blöt.
Vi var sammanlagt 12 stycken som slöt upp för att fira. Som vanligt mycket trevligt och gott!
Det blev en promenad hem i alla fall. skönt att få gå av sig lite av all maten.
 
På fredagen var det dags för Mahjong igen.....Hemma hos Lydia denna gången.
När jag är med de här människorna så känns det verkligen vemodigt att jag ska åka till Sverige imorgon. Tre månader tills jag återvänder till detta livet.........
Fast å andra sidan så ska det bli helt underbart att få komma hem till Sverige..... till barn, barnbarn och vänner......och leva mitt andra liv.
Sååå.....kära bloggläsare....vi hörs i augusti, om vi inte träffas "live" innan dess.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0