Sista veckan innan Sverige

Så har då sista vecka börjat..... innan jag flyger hem till Sverige för sommaruppehållet.
Det blir lite tidigare än jag hade tänkt från början, men Kurt ska ju ändå hem och jobba, så varför ska jag vara kvar här då......
 
Jag har en lång lista på saker jag ska göra innan jag sticker.
Idag, måndag, hade jag beställt vatten och dessutom skulle hantverkaren komma för att fixa vår varmvattenberedare. Det blev till att hålla sig hemma på förmiddagen. 
Det passade bra....då hann jag göra müssli så det räcker till Kurt i sommar.
Så fort hantverkaren var klar, traskade jag iväg till Barnklädesmarknaden.
Nu har jag kanske förköpt mig igen....hoppas bara kläderna passar mina kära barnbarn.
När jag kom hem från marknaden gjorde jag en stor sats kycklingcurry, så det blev lite matlådor......till Kurt i sommar. 
 
Min "To Do" lista för tisdagen var också rätt lång.
Jag mötte upp med Kurt till lunch och vi hann faktiskt ta en sväng till Fejken tillsammans också. Jag skulle hämta mina glasögon och Kurt ville ta en titt på byxorna som skulle finnas hos Lilly på våning 4, bås 29.
Dockers för 120:- styck är ju ett ganska bra pris. Det blev 2 par Dockers och 1 par Armani jeans för 360 RMB.
Efter detta fick Kurt sticka tillbaka till jobbet och jag tog en taxi till skomakaren som har tillverkat ett par skor till mig. Förhoppningsvis skulle de vara klara nu......De var klara!
Nu blev det taxi vidare till Fabric Market.
Först gick jag till min andra lilla skomakare, som lagar skor åt mig. Samma sandaler igen!
De börjar bli slitna, men inga problem med det....han tog hand om båda skorna och förstärkte sömmarna.
Under tiden som han jobbade med det, gick jag till skräddarna och hämtade upp Kurts och mina beställda kläder. Linnekavaj och linneskjortor till Kurt och lite smått och gott till mig.
........Tillbaka till skomakaren och hämtade skorna. Denna gången ville han inte ha betalt alls.....Jag betalade ju 10 kronor istället för 2 förra gången de behövde lagas, så han tyckte väl att det räckte. Jag kunde inte komma mig för annat än att betala 10 kronor nu också.
Han ojade sig och sa att det var alldeles för mycket.
 
Klar.....taxi hem igen!
Ikväll skulle det i alla fall bli lite flärd igen.
Klockan 7 skulle vi möta upp med Dick på den lilla franska restaurangen Nova, på Dagu Lu. Återigen en affärsbekant till Kurt som råkade vara i Shanghai.
Det var en helt perfekt middag!
Underbart väder så vi kunde sitta ute, god mat och mycket gott vin!
När vi skiljdes åt kände inte Kurt och jag för att gå direkt hem.
Vi gick förbi Woodenbox och kollade om de spelade någon bra musik.....
......rätt behaglig musik faktiskt.
Vi slog oss ner en stund på deras uteservering.
En Mojito till mig och en öl till Kurt.....
.....man kan ha det sämre.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0