Kurt 60 år!

Så var det då den 6 maj och Kurts födelsedag.
Denna dagen blev inte fullt lika väldokumentera som hans sista dag som 59-åring.
Fast det var en fin dag ändå.......
Jag väckte honom med enstämmig sång och en oinslagen present på morgonen. Inte så märkvärdigt precis. Dessutom skulle han iväg till jobbet. Här i Kina har man inte ledigt bara för att man fyller jämnt.
Han hade i alla fall bestämt sig för att bjuda sina kollegor på lunch.....och mig också.
Klockan 12 träffades vi på Sichuan restaurangen Larso på 8 våningen i Golden Eagel Mall.
Nu fick jag träffa en del av de kollegor som jag hört så mycket om. Ett riktigt trevligt gäng!
Det blev både tårta och sång!
Kurts chef JT hade inte varit medveten om att det var Kurts födelsedag, så han insisterade på att betala.
Här står det Happy Birthday!
Hela gänget samlat......och så jag!
 
På kvällen hade vi bestämt med Håkan och Tore att vi skulle gå ut och äta en bit tillsammans.
Fast vi började hemma hos oss med ett glas Champagne.
Sen blev det Epicure 45 på Radisson Hotel.
Äntligen skulle vi få sitta i den roterande restaurangen.
Här har man en vidunderlig utsikt och på en timme ska restaurangen ha roterat ett varv.
Maten var mycket god, men om man ser på vad det kostar här.....så är det inte bara maten som man betalar för. Trevligt var det i alla fall!
Efter maten gick vi tillbaka hem till oss och delade på tårtan som Kurt fick på Westin igår.
Nu fick Kurt passa på att sitta på sin nya, röda Fiskpall!
......och så ett litet ljus till att blåsa ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0