Fotopromenad med Svenska Klubben

Idag, tisdag, var det dags för Fotopromenad med Svenska Klubben.
Vi skulle träffas i Luxun Park i Honkou-distriktet.
Det var så mycket aktivitet i parken så jag fick bemöda mig om att hålla kameran i styr tills jag mött upp med resten av gänget.
Vi började i Tee-huset där vår instuktör Yolanda gav oss lite allmän information om kamerans inställningar.
Det var bara jag som hade kompaktkamera, men det visade sig att jag trots det kunde göra de flesta inställningarna. Vi började med att ställa in ISO på 400, sen pratade vi om slutartider och aparatur.
Det var i första hand detta som jag tog till mig.......
Efter snacket gav vi oss ut i parken och fotade.
Yolanda gav oss instuktioner om vad vi skulle fota och vad vi skulle tänka på.
Riktigt roligt......sen får vi se hur mycket av detta jag kommer att utnyttja......eller om jag kommer att ställa in kameran på auto igen. Slutartiden kommer åtminstone vara bra att ställa lågt, om jag ska klara av att ta kort på mina barnbarn som inte blir suddiga.
Luxun parken är en helt underbar park. Hit måste jag definitivt igen!
 
 
Denne trevlige man var ute i samma ärende som vi.....att fota livet i Luxun Park.
 
Denne gamle man var 87 år gammal och ställde upp som ett tacksamt foto-objekt.
 
När vi var nöjda med fotograferandet i parken gick vi ut på Shanyin Lu. En gata som gränsar till parken. En riktigt charmig gata!
 
Den yngsta deltagaren på promenaden......
 
 
 
 
 
Så var det då slut på denna promenad. Vi skulle ha slutat kl 12, men hade dragit över med mer än en timme. Så är det när man har roligt.....Tiden flyger!
 
Nu var det snabbt hem med tunnelbanan. Lunchen fick bli hemma idag, för ikväll skulle vi ut med 2 affärsbekanta till Kurt. Vi hade bokat bord på Lost Heaven vid Yan'An till klockan 7.
Visst var maten god, men kanske inte riktigt vad det har varit....eller också så får vi återgå till att äta på Lost Heaven på Gaoyo Lu i French Concession.
Fördelen med denna restaurangen är att man kan ta en trevlig kvällspromenad i Neonens Shanghai....The Bund och Nanjing Lu......efter middagen.
 
På Nanjing Lu var det full aktivitet som vanligt. Fast som omväxling så var där faktiskt en kille som sjöng riktigt bra!
Ännu en fantastisk dag är över!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0