En promenad genom French Concession

Torsdag och dags för TaiChi.
Idag kändes det faktiskt lite bättre.....kanske kommer jag ändå att kunna lära mig det här.
TaiChi:n tar upp rätt mycket tid av dagen, eftersom det är mellan 12 och halv 2.
Fast jag ville ändå få lite uträttat den här dagen. Kurt skulle ju snart fylla 60 och jag hade inte någon present till honom. Jag visste precis vad jag ville köpa!
Den där röda "Fiskpallen" som vi hade tittat på så många gånger.
Fast när jag väl hade bestämt mig för att köpa den....så kunde jag inte hitta den någonstans.
Idag skulle jag kolla en affär nere i French Concession. Det blev tunnelbana och en liten promenad så var jag där. Nähä....den affären hade stängt. Nu bestämde jag mig för att ta en promenad hemåt och hoppas på att jag skulle stöta på den någonstans....precis så som vi har gjort förut. Det blev faktiskt en rätt mysig promenad.
Mycket trevlig promenad....men inga fiskpallar....
Fast då stötte jag på två vänner från Svenska Klubben och den ena visste precis vilken pall jag menade och vart jag skulle gå. En sådan lättnad!
På Fumin Lu, strax norr om Julu Lu, hittade jag äntligen pallen!
Nu blev det taxi raka vägen hem!
 
På kvällen hade vi också lite på gång...då skulle vi träffa Lena och Krister som var i Shanghai på blixtvisit. Vi hade inte träffats på flera år.....
Det var som att ta vid när det var som bäst!
Det kändes verkligen som att få tillbaka "long lost friends!
Vi åt middag på Lost Heaven och så blev det en promenad utmed The Bund och Nanjing Lu, tillbaka hemåt.
På Nanjing Lu var det som vanligt full aktivitet på folket.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0