Pirkko och Hans har kommit!

Nu har Pirkko och Hans kommit på besök!
Efter att de fått installera sig och vi hade ätit lite lätt, åkte kartan fram.....nu skulle vi göra upp planer.
Kul att få leka guide igen!
Det är mycket jag vill visa i denna härliga, livliga stad.....fast vi ska kanske starta lite försiktigt. Vi började med att ta en taxi ner till French Concession, för att promenera hem därifrån. På vägen hem gick vi förbi Hengshan-Möllervillan och passade på att dricka lite Afternoon Tea där.
På vägen tillbaka tog jag ännu en gång kort på en av mina små favoritgränder, stående på gångbron över Yan'an. Jag är fortfarande turist i Shanghai!
Nu tog vi en sväng till mina matvaruaffärer för att handla lite till kvällens middag.
Det fick bli en lite lugn hemmakväll för att göra sig redo för veckans sightseeing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback