Söndag - Den första riktiga vårdagen!

Nu har jag pratat om vår och vårtecken i flera dagar, men denna söndagen var den finaste dagen på länge. Det fick bli en långpromenad!
Vi tog en taxi ner till South Bund Fabric Market och utgick därifrån.
När vi ändå var här passade vi på att sy upp en blazer till Kurt och en jacka till Malin.
Jag insåg att Kurt faktiskt aldrig hade varit där och aldrig gått i mina favoritkvarter, så det var verkligen på tiden. Vem vet hur länge dessa rivningskvarter får finnas kvar.
Vi kom förbi det lilla ståndet där Peo och jag beställde sidentäcken.
Vi hittade en liten spelhall där vi minst kunde ana det......
.....och många "mysiga" små hus som otroligt nog är bebodda.
Här finns många små gränder att utforska och man hittar alltid något nytt.
I bakgrunden till dessa kvarter ser man samtidigt hur det nya Shanghai byggs upp.
Den höga byggnaden med byggställningar, kommer snart att vara världens näst högsta byggnad.
Kommersen flödar! Det är kanske en av anledningarna till att folk inte vill flytta härifrån.....vad skulle de då leva av.
Efter ca 3 timmars promenad var vi redo för lunch. Nu hade vi hunnit upp till Dagu Lu så det blev en lätt lunch i solen på Novas uteservering.
Även katterna njöt i solen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback