Skräddarsydda skor

Onsdag kväll och jag sitter här i min ensamhet......fast tyck inte synd om mig. Jag har det bra!
Tisdagen tillbringade jag hela dagen hemma. Ett frivilligt val!
Så skönt att bara få vara hemma ibland och fixa med vad man vill. Kurt kom hem en liten sväng på kvällen, men sedan stack han till flygplatsen. Nu var det hans tur att flyga till Sverige...... Fast han kommer hem på lördag igen.
Idag gick jag upp tidigt för att hinna till gymmet innan jag skulle ut på vidare äventyr.
Det är så skönt att träna på morgonen. Man har nästa hela gymmet för sig själv!
Jag skulle inte träffa Lydia och Kerstin förrän kl 13, så jag hade tid för en lugn promenad ner till Xintiandi där vi skulle träffas. Det var inte fullt lika soligt som det hade utlovats, men jag tycker ändå det känns som vår i luften.
När azalean och andra buskar blommar så är det svårt att hålla vårkänslorna borta.
Xintiandi är ett mysigt område byggt i Shanghais traditionella Shikumen stil. Det är ett mycket exclusivt område och maten på restaurangerna här är inte alltid prisvärd enligt mig. Fast..... i måndags var jag och åt på Kabb och visst var det lite dyrare, men ack så gott!
Jag kanske ska ge området en chans till.
Denna gången åt vi på Element Fresh. Det är en kedja med samma priser över hela staden, så det hjälper mig knappast att bedöma området.
När vi hade ätit lunch plockade Lydias chaufför upp oss och körde oss till den omtalade skomakaren i staden. Han lär göra mycket fina och bekväma skor. Priserna brukar ligga mellan 1300:- och 1500:-. I Sverige brukar priset ligga på mellan 5000:- och 6000:-.
Så..... vill man ha skräddarsydda skor ska man definitivt få dem gjorda här!
Idag var jag bara med för att lära mig hur det går till. Det får bli en tur hit med Kurt någon dag.
Nu vet jag i alla fall att han håller till på: 1363 Middle Fuxing Road
Det blev en promenad hem igen. Jag gick förbi denna mysiga balkongen och kunde bara inte låta bli att ta ett kort. Vet inte om det var hunden som gjorde den så oemotståndlig.....
Jag kom även förbi några gränder som jag sett tidigare. De är utmärkta med Arcitecture Heritage och ligger mellan Shaanxi Lu, Maoming Lu och Yan'An.
Ett riktigt trevligt litet bostadskvarter!
Imorgon kommer det att bli ytterligare en hemmasittardag. Fast varför inte?
Det ska komma hantverkare och jag behöver definitivt städa. Kanske blir det en sväng till gymmet imorgon också. Jag får ta igen all träning som jag gick misste om när jag var i Sverige.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback