Åter i Shanghai! (2013-01-18)

Efter två och en halv månad så är jag då åter i Shanghai och med blommor och choklad på bordet kan man ju inte känna sig annat än välkommen.
Fast......en del av godiset fick Kurt faktiskt äta själv.
Det var inget chokladägg utan ett riktigt ägg, som har kokts i soya. En riktig delikatess!
Kurt var hemma när jag kom vid lunchtid på fredagen, men var tvungen att sticka tillbaka till jobbet ett tag. Jag passade på att packa upp och installera mig igen. Riktigt skönt att vara hemma!
Efter en lugn skön fredag, följde en lugn skön helg!
Vi bestämde oss för att äntligen fixa nya glasögon till Kurt, så vi traskade upp till glasögonmarknaden vid Shanghai Railway station. Här finns massor med optiker, men Linda i bås 4056 är vår definitiva favorit.
Tydligen har många henne som favorit för här är alltid fullt med folk....inte minst svenskar.
Efter glasögonmarknaden visste vi inte riktigt vad vi skulle göra, men vädret var härligt kallt och klart, så vi strosade vidare utan mål.
Vi gick västerut och när vi närmade oss Shaanxi Lu bestämde vi oss för att söka upp den outlet för gympaskor som vi visste skulle ligga här någonstans. Vi lyckades gå rakt på den. Outleten ligger i ett vanligt varuhus på 4:de våningen.
Tyvärr glömde jag kolla namnen på tvärgatorna, så jag kan fortfarande inte förklara för folk exakt var den ligger. Bara norrut på Shaanxi.....
Vi köpte 3 par Nike skor för 915:-. Hyfsat pris tycker jag!
Nu drog vi oss hemåt för att hinna med en sväng till gymmet, innan det var dags för Lördagsdrink med Svenska klubben. Denna gången skulle vi träffas på Käfer på Pudong-sidan. Det var en hel del trevligt folk som dök upp. Både kända och okända ansikten.
Det var ett trevligt, men exclusivt ställe. Lite väl dyrt tyckte vi, när det finns så många billiga bra alternativ. Nästan svenska priser! Det sägs emellertid att deras brunch ska vara mycket prisvärd och bra. Något annat som gav lite extra krydda till detta stället var deras is-bar.
Här gällde det att klä på sig innan man gick in!
När det var dags att äta middag så splitrades folket upp. Vi lyssnade på Pudong-folket och hängde med till Banana Leaf som ligger i Super Brand Mall. Mycket gott och prisvärt!
Det är en viss känsla att vara på Pudong-sidan på kvällen. Så mycket neon!
Det var en härlig kväll, men vi kom ändå hem i vettig tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback