Fredag eftermiddag och deppigt

Ja, jag får nog erkänna att jag känner mig lite deppig nu...... Det var inte så lätt att komma tillbaka som jag trodde. Nu är man inte ny och spännande längre. Man behöver inte bli omhändertagen. En del vänner har flyttat och en del finns kvar, men de som finns kvar har fått ett fast umgänge och man är lite överflödig. ....och så får jag väl erkänna att jag saknar de där hemma alldeles otroligt mycket.
Nu ska jag inte överdriva och deppa ner mig! Visst har jag folk att träffa, och så är det helt underbart att få vara tillsammans med Kurt igen. Dessutom har jag flera spännande resor att se fram emot i vår!
.
Igår skulle vi till immigrationsmyndigheten och fixa nya uppehållstillstånd. Vi valde en helt perfekt dag!
17 grader varmt!!
Vi fick bära jackorna på armen.
När vårt ärende var klart, så var det inte mycket lönt för Kurt att gå tillbaka till jobbet......allra helst inte en sådan här dag. Vi satte oss på mitt lilla favoritcafé "C'est la Vie" och tog en kopp kaffe istället. Då är livet underbart!
.
Idag har jag haft Mahjongen hemma hos mig. Mycket trevligt!
Inte minst pga mitt strålande spel som kanske delvis berodde på lite tur....men det trevliga sällskapet är ändå det viktigaste.
Nu sitter jag här själv igen.......Kurt ska på Kickoff middag med företaget i Kunshan.
Fast sen har vi ju hela helgen framför oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback