Fika med Svenska Klubben

Torsdag kväll....och här sitter jag och väntar.....och väntar.....på att Kurt ska komma hem.
Det är lite strul på jobbet så här lagom innan Kinas viktigaste helg. På lördag är det Kinesiska Nyåret. Då går vi in i Ormens år.
Han borde komma snart nu.....Fläskpannkakan står och väntar.
.
Idag har jag varit på fika med Svenska Klubben på Baker & Spice, på IFC Mall i Pudong.
När man kommer in på IFC Mall blir man nästan överväldigad över hur pampigt där är.
....och givetvis, nyåret till ära, så hade de pyntat lite extra.
.
Det blev en mycket trevlig fika, som övergick i lunch!
Vi räknade inte med att det skulle komma så många idag, så vi var några som bestämde att gå tillsammans, fall i fall det skulle dyka upp någon nykomling.......och det gjorde det.....en!
När vi hade suttit och pratat ganska länge kom vi plötsligt på att vi har gemensamma bekanta. Hon är syster till Sofia Kvarnstrand som är gift med grannens son i Djuvanäs. Tänk att lilla Djuvanäs ska figurera så mycket här i Shanghai. En av sönerna i den andra gården bor ju också här.....t o m granne med oss!
.
När jag kom hem drog jag ner på gymmet, en sista gång innan ledigheten, och sen var det till att förbereda packningen. Imorgon bär det av till Thailand igen!
Så underbart skönt det ska bli!
Vi flyger inte förrän på kvällen, men det kommer inte att bli tid att skriva någon blogg.....imorgon är det Mahjong som gäller.
Nu kommer jag inte tillbaka förrän nästa söndag. Ha en trevlig vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback