Utan sömn i 5 dagar försmäktar jag i denna stad.....

Nja, riktigt så illa är det väl inte, men jag är verkligen trött på, och av, Jetlag!
Jag går upp i tid varje morgon för att komma in i rätt rytm, men trots det kan jag inte somna på kvällarna. Dessutom har jag varit ute och promenerat en hel del.
Jag kan inte påstå att promenerandet är någon njutning i detta vädret.......
Igår var det dags för min första lektion i Yoga. Pernilla och jag slog följe och hade bestämt oss för att gå till lektionen, en ca 45 minuters promenad. Det var ca 35° och mycket fuktigt!
När vi kom till lektionen tog vi av oss kläderna, som var blöta av svett, och tog på träningskläder.
Lektionen var helt underbar! Det här känns som min chans att komma igång med yoga.
Tyvärr fick jag ta på mig våta kläder när vi skulle gå hem igen. Då var det lika bra att ta en rask promenad och svettas ut ordentligt. Sen åkte både jag och kläderna i tvätten!
 
När jag kom hem var Kurt redan hemma från sin tjänsteresa. Han skulle arbeta hemifrån.
Så trevligt med lite sällskap!
Dessutom hade han en present med sig hem. En liten mini padda som jag var sysselsatt med hela eftermiddagen. Det är helt fantastiskt hur användarvänlig iPad är......t o m jag kunde starta upp den.
 
Denna kvällen hade vi bestämt oss för att gå ut och äta på Coconut Paradise. Efter återigen, en ca 45 minuters svettig promenad kom vi dit utan reservation. Det var fullt!
Visst har de god mat på Coconut Paradise, men jag visste inte att de var så populära...... Nästa gång kommer jag att boka bord.
Det blev Cantina Agave istället som ligger lite längre söderut på Fumin Lu. Mexikansk mat är inte heller så dumt!
Här fläktade det dessutom så bra så vi kunde sitta utomhus.
Bredvid oss råkade Daniela Meijer sitta. En ung tysk journalist på besök i Shanghai. En mycket trevlig kvinna som vi pratade med hela kvällen.
 
Visst sov jag en stund när jag kom hem, men bara ett par timmar.
Sen blev det kvällsvaka igen....
Trots sömnbristen har jag varit på gymmet i nästan 2 timmar. Nu har jag ätit lite lunch och så ska vi se om jag inte kan få mina händer och fötter fixade också.
Ikväll blir det hemmakväll med Mattias äppel-ugnspannkaka och kanske en film.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0