Tillbaka i Shanghai! (23-08-2013)

Så var jag då tillbaka i Shanghai igen.
Resan hit gick mycket smärtfritt! Vi startade på minuten och landade 30 minuter tidigare än beräknat. Jag hann med 3 filmer och ett par timmars sömn.
Jag anlände i fredags och kom hem lagom för att äta lunch med Kurt. Jag kände mig förvånansvärt fräsch......men vi höll oss ändå hemma den kvällen och gick och la oss tidigt. Det kändes nästan som om jag redan kommit in i tidsrytmen. Fast, när Kurt väckte mig klockan 11 på lördagen insåg jag att jag fortfarande hade lite tidsomställning att tampas med.
På lördagen blev det en efterlängtad tur till gymmet innan det var dags att gå till lördagsdrinken.
Jag hade glömt hur det är att promenera i 35° värme......efter en timmes promenad var vi nöjda med att få sätta oss framför fläktarna på Abbey Rd, som restaurangen heter.
Trevligt var det i alla fall, att få träffa alla goa vänner igen.
Efter drinken gick vi vidare till Spice Bazaar (29 Dongping Lu) för att äta middag. Låter inte så kinesiskt precis, men det var det........De lagade mat från Xinjiang provinsen, vilket gjorde det lite nostalgiskt för Kurt och mig.
Som vanligt mycket gott och trevligt!
Det blev en promenad hem också......något svalare denna gången.....
 
Inte har jag kommit över min jetlag inte. Det går ju inte att somna på kvällarna!
Dessutom vaknade jag med förkylning på söndagen. Den gäller det att kurera snabbt!!!
 
Idag börjar emellertid allvaret!
Vi gick upp redan kl 7!
Kurt ska på affärsresa och jag ska träffa några av mina vänner på lunch och shopping.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0