Måndag! (2013-04-22)

Så var det då måndag igen.....
Idag skulle jag följa med Inga och gänget till Pärlmarknaden i Hongqiao.
Hade tänkt sticka till gymmet först på morgonen, men varmvattnet försvann på söndagskvällen så det blev till att vänta på reparatören istället.
 
Klockan 11 strålade jag i alla fall samman med Inga, Anna, Birgitta, och så Tore som råkade ha en ledig dag.
Nera som inte heller hade varit på Pärlmarknaden mötte oss ute i Hongqiao.
Jag är väl inte den mest rutinerade smyckesinköparen, men jag kunde i alla fall visa dem till "mitt" stånd där jag köper billiga örhängen.
Det finns mer än pärlor på pärlmarknaden. Detta är ytterligare en Fejk!
Nera köpte ett Mahjongspel, och "rack" till det, sen lämnade hon oss.
Vi andra kikade vidare lite.....
Jag tyckte nog att de hade en hel del riktigt trevliga kinesiska souvenirer här.
Porslin, dukar och örngott bl a. Blir allt lite sugen på att komma tillbaka......
När det började närma sig lunch bestämde vi oss för att gå till restauranggatan och äta.
Tore, som är duktig på kinesiska, kommenterade på att gatan heter Lao Wai som betyder "Utlännings gatan".
Det har jag aldrig tänkt på!
Fast visst är det så.....här äter nästan bara utlänningar.
.....och mycket riktigt sitter även 4 av mina käraste vänner där och äter efter sin golfrunda.
 
Vi slog oss ner vid bordet intill.
Lite Gyros till lunch var inte alls så dumt!
 
Nu ville Inga införskaffa en klocka också, innan hon skulle resa tillbaka till Sverige.
Vad det gäller klockor känner jag att jag har en bra person att handla av.
Panny på Nanjing Feijken!
Tore och mamma Anna åkte raka vägen hem, medan Birgitta följde med Inga och mig till Fejken. Inga blev mycket förvånad när hon såg vart jag tog henne.
Här fanns ju inte en klocka inom synhåll!
Panny var inte där idag, men det gick bra ändå......
De hängde undan lite kläder och öppnade en lönndörr, och så fick Inga och jag kliva in.
Här öppnade de ännu en lönndörr och så uppenbarade sig mängder med klockor och livremmar!
Det blev en Omega klocka för RMB 350.
 
Ett litet trångt bås, men massor med varor!
Kan man ana att det finns en lönndörr bakom de här flickorna?
Nu gick vi mycket nöjda hemmåt!
Det var snart dags för Kurt att komma hem och klockan 18 skulle vi ha kinesiska igen.
Nu ska vi börja om från början med kinesiskan. Första boken igen!
Det känns toppenbra!
Ingen idée att gå vidare förrän man behärskar det man lärt sig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0