Fabric market och gamla kvarter

Söndag och bara 3 dagar på mig att visa Pirkko och Hans runt i Shanghai.
Här finns ju så mycket att se!
Idag fick det bli en taxi ner till South Bund Fabric Market. Inte för att sy upp kläder utan för att promenera i mina favoritkvarter. Här kommer man Shanghai inpå livet!
Man kan tycka att jag lägger ut en massa bilder på rivningskåkar, men det bor faktiskt folk i husen. Om inte annat kan man se det på att de hänger ut sin tvätt.
Att lyckas ta ett kort utan tvätt.....eller elledningar.....är nästan omöjligt här.
Om ni nu tror att Kurt brukar plocka upp barn för att krama om dem, så tror ni fel......
Detta barnet blev placerat i Kurts famn av mor- eller farföräldrar.
Det syntes väl på honom att han saknade sina egna barnbarn.
 
 
 
 
 
Hur mysigt jag än tycker det är att promenera runt i detta området, så blir jag ändå inte sugen på att äta lunch här. Vi begav oss till The Cool Docks istället.
 
Efter lunchen drog vi oss hemåt igen.
Kurt gick och klippte sig och jag lämpade av Pirkko och Hans på lite fotmassage.
 
Ikväll skulle vi äntligen ut och äta på Lost Heaven! Min absoluta favoritrestaurang!
En härlig atmosfär och suveränt god mat!
Pirkko och Hans blev lika förtjusta som jag.
Idag fick det bli en efterrätt också.....
Nöjda och glada, men ändå inte riktigt redo för att ge oss hem, bestämde vi oss för att ta en drink uppe i Radissons Skybar. Det är något som Kurt och jag har haft på vår "To Do" lista länge.
Toppen på hotell Radisson ser ut som ett rymdskepp och roterar 360° i timmen.
Sagt och gjort.....det blev en tur till New World Emporium.
Vi satt länge och diskuterade om vilket håll det snurrade......innan vi kom fram till att det inte snurrade alls. Det är visst bara restaurangen en våning ner som snurrar. Sååå...då har Kurt och jag fortfarande kvar Radisson på vår "To Do" lista.
Det var mycket trevligt ändå. Fantastisk utsikt, trevligt sällskap och så lite musikunderhållning på det.
Innan vi gick hem för kvällen tittade vi in i restaurangen och kollade menyn.
Visst är det en förhållandevis dyr restaurang, men definitivt värd ett besök.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0