Karins sista dag i Shanghai!

 
Denna veckan har gått så fort! Så mycket att klämma in på 1 vecka!
Karins vistelse i Kina är inte över, men idag var sista hela dagen i Shanghai. Imorgon åker vi till Xinjiang!
 
Idag kom Kurt äntligen tillbaka från Sverige! Han behövde jobba en del ändå, så Karin o jag stack iväg själva ett tag. Vårt första ärende var skräddarmarknaden i Ludjiabang.Vi hade ju lite kläder att hämta.
Mina byxor och linne som jag hade beställt behövde justeras, så det blir till att komma tillbaka. Tack o lov passade Karins byxor bra och de blusar som jag hade låtit kopiera var också bra. 
När vi var klara här gick vi ut i småkvarteren igen. Denna gången gick vi i riktning mot Cool Docks. Ytterligare ett modernt och flashigt restaurangområde. Vägen dit är inte alls lika flashig! Det är mest rivningsområden.
  
 
Efter knappt 45 minuters promenad i lugn takt kom vi fram till Cool Docks.
Här tog vi en fika på Starbucks innan det blev taxi tillbaka till Nanjing-Faken. Karin hade en del till som hon gärna ville handla. Det blev bl a en jacka och 2 par solglasögon. Jag köpte faktiskt en till klocka! Skulle bara kolla om Panny i bås 54 eventuellt hade en sådan Rado klocka som jag ville ha. Det hade hon! Jag skulle bara titta lite på den.....men jag kunde inte bärga mig.
 
Nu var det dags att återvända hem. Ikväll skulle vi äta middag på Lost Heaven, men innan dess ville vi hinna tänka igenom packningen lite.
Lost Heaven var lika bra idag, som alltid! En god och trevlig avslutningsmiddag med Karin i Shanghai.
Efterrätterna är inte så dumma de heller!
 
Nu hade vi en sista sak att bocka av från vår lista. Shanghai Skyline by Night!
I Shanghai sparar man inte på el........
Man sparar inte på någonting! Här har jag placerat Kurt och Karin framför denna tavla som var gjord a blommor.
Hela väggar är täckta av blommor i olika mönster.
 
Härifrån gick vi Nanjing Lu västerut för att titta på lite mer slöseri med el.
En del av Nanjing Lu är gågata, och här samlas massor med folk på kvällarna.
Det var lite kallare än vanligt idag, så jag var rädd att det inte skulle vara lika mycket uppträdanden som det brukar vara, men jag hade inte behövt oroa mig...... Det krävs mer än lite snålblåst för att hålla kineserna inne.
 
Nu måste jag skynda mig att sova!
Imorgon ska vi vara ute ur huset senast 5.45 på morgonkisten!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0