Idag kom Karin!

 
Så var det äntligen dags för Karin att komma!
Eftersom det var söndag så kunde både Kurt och jag åka ut och möta henne. Denna gången provade vi Maglev-tåget till flygplatsen, för första gången. Maglev-tåget är ett snabbtåg som går på luftkuddar. Tyvärr  går inte tåget ända in till Shanghai. Först måste man ta tunnelbanan (linje 2) till Longyang Rd i Pudong och sedan Maglev härifrån. Tåget går bara fram och åter på denna sträckan. Fördelen, och tjusningen, är att det går fort. 430km/h!
Det tog bara 7 minuter att komma till flygplatsen från Longyang Rd.  
Tåget är en sevärdhet bara i sig, så det var många som ville ta kort.
 
Karins flyg kom när det skulle, så det tog inte lång tid innan vi fick krama om vår kära dotter.
Nu blev det i alla fall en taxi direkt hem.
Efter lite förtäring hemma, drog vi ut med Karin på stan. Den där första lilla promenaden som alltid blir lite längre än man  planerar.....
Vi började med  "vår park" som har en utställning med inlånade skulpturer. Parken heter ju ändå "Jing'an Sculpture Park". Här fanns faktiskt riktigt många härliga skulpturer.
Detta var nog ändå min favorit. Jag försökte gå runt för att ta kortet framifrån, men då märkte jag att man ser den bakifrån från båda hållen.
 
Efter att ha tittat runt på alla statyer här, så gick vi vidare till nästa park. Peoples park!
Det var underbart väder och i Äktenskapsmarknaden var i full gång, så det var packat med folk i parken.
En del försökte sig till och med på fiskelyckan.
Den Maroccanska restaurangen Barbarossa verkade också vara fullsatt.
När vi ändå var i krokarna fick ju ju ta en lite fika på C'est la vie också. Jag har ju nästan blivit stamkund där.
 
På vägen hem kom vi förbi "Faken", så då var det ju lika bra att titta in där också. Vi skulle bara titta idag! Fast, så kom vi ju förbi Pannys stånd......Bara titta lite på vad hon hade för klockor.....Karin köpte 2 och så tyckte jag att Kurt kunde ta sig en titt på herrklockorna också. Det var han inte intresserad av....fast bara titta då.
Fast...."Den vill jag ha!"
Kurt visar stolt upp sin Rado klocka som han köpte av Panny. Karin passade även på att köpa en skinnväska för en hundring. Men vi kommer nog tillbaka!
 
Karin hade fått kramp i foten under flygresan så nu traskade vi iväg för att hitta någonstans där vi kunde få lite fotmassage. Kurt backade här, men Karin och jag fick en härlig fotmassage innan det var dags för middag.
Middagen åt vi på en kinesisk restaurang i "vår by", dvs Wujiang Lu. Nanxiang Steemed Bun restaurant.
Nu har hon fått äta dumplings i alla fall, så då kan vi bocka det på listan. Det är mycket vi ska hinna med denna veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0