Fredag och tillbaka i Shanghai!

Idag var vi faktiskt lite smått slagna.
Vi tog det lugnt på morgonen och tittade igenom alla 1000 kort som vi hade tagit i Beijing. Sedan blev det en sväng till glasögonmarknaden för att hämta upp Britt-Maries glasögon. Vi tänkt ta en taxi direkt till City Shopen härifrån, för att handla lite mat. Jag bad taxi-chauffören köra oss till korsningen Nanjing Lu/Shaanxi Lu.
Jag blev lite misstänksam efter ett tag när jag inte kände igen hur han körde oss........Jag visste faktiskt inte alls var vi var! Förutom att vi var någonstans på Nanjing Lu...... Då frågade han var vi ville att han skulle stanna. Jag tyckte det var lika bra att gå ur taxin och ta reda på var vi var.
Jaha.....då insåg jag att  jag tydligen hade sagt Shanxi Lu, istället för Shaanxi Lu. Nu var vi nästan nere vid The Bund! Kinesiska är inte lätt!!!
Nu tog vi tunnelbanan upp till Peoples Square istället och tog en kopp kaffe och glass på C'est la Vie.

Det var precis vad vi behövde!
Efter att ha samlat lite krafter, bestämde vi oss för att ta en sväng till Fake-marknaden igen. Det blev några kassar till för Britt-Marie. Vi provianterade lite mat också, innan vi slutligen gick vi hem för att samla lite krafter, i väntan på att Kurt skulle sluta jobbet.
Ikväll skulle vi äta middag på Bali Laguna.

Bali Laguna ligger i JingAn Parken mitt emot JingAn Templet. Det här är ett av de mysigaste ställen jag kan tänka mig att äta på, även om maten bara är OK.
En liten kattunge började stryka runt vårt bord och Britt-Marie kunde inte låta bli att plocka upp den.

När hon satte ner den, klättrade den genast uppför Kurts byxben och la sig tillrätta mellan hans ben.

Denna lilla kattunge förgyllde verkligen vår kväll!
På hemvägen ville givetvis Kurt gå inom till Malones. Lite dans blev det, men en gammal kvinna som jag orkar inte hur mycket som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0