Två sköna dagar

Både igår och idag har jag haft lugna sköna dagar. 
Igår hade jag bara en planeringslunch. inplanerad. Det blev i och för sig en rätt lång lunch, dryga 3 timmar.
Vi var 6 damer som tyckte att vi skulle gå igenom vad vi hade sett utav Shanghai's sevärdheter och jämföra erfarenheter. Man blir ju lite hemmablind efte ett tag och det kan vara lite svårt att hitta på något nytt. Dessutom är det ju trevligt att sticka iväg på lite gemensamma utflykter.
Det bestämdes en fika-utflykt till Century Park på tisdag i nästa vecka. Det hänger jag inte med på, för då ska jag med på SEA's utflykt till en Textilfabrik. Veckan därefter bestämde vi att göra en fika-utflykt till Botaniska Trädgården. Dit hänger jag definitivt med. Där har jag aldrig varit!

Idag har varit en riktig slappedag. Jag tog mig en sväng ner till nagelstället och fick en manikyr. Det blev lite lagom strosande på vägen tillbaka, för vädret är helt underbart. Jag vågade mig in i en del kvarter som jag aldrig har gått i förut. Det är så lätt att missa vissa områden, man vet ju inte om det går att komma igenom, eller om gatorna bara leder in i folks hem.
Jag gick in igenom en öppning i Maoming Lu för att snedda upp till Wei Hai Lu. Efter att ha frågat om vägen några gånger så kom jag ut igen. Det var riktigt fashionabla kvarter.....fast ändå kinesiskt!
Från Wei Hai Lu gick jag in genom grinden till Taixing Lu. Detta har blivit min favoritgata!
Det var faktiskt Elin o Mattias som upptäkte att man kunde komma igenom här, när de var på besök i förra månaden. Denna gatan utmynnar i "Vår lilla by" på Wujiang Lu.
När jag kommit hit bestämde jag mig för att slå en signal till Kurt. Det var efter hans lunchtid, men jag ville bara höra hur det stod till...............Jodå, han stod ca 20 m bakom mig och skulle precis ut på en försenad lunch.
Det blev en trevlig lunch tillsammans med Kurt och hans kollega. Nu sitter jag här hemma igen, men strax ska jag ge mig iväg på min första Vinmahjong. Vin och spel kan väl aldrig slå fel?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0