Två lugna dagar i Shanghai

Tisdagen, min första lediga dag i Shanghai. Dags för manikyr och pedikyr! Tänk sådana vanor man kan få......
Nu är det fint väder igen, ca 25° och sol, så det är perfekt promenadväder. Det blev en sväng till nagelstället och så förbi Barnmarknaden på vägen hem. Det känns bra för saknaden av de små barnbarnen att få handla lite kläder till dem, för nu längtar jag tyvärr hem........
På kvällen hade vi kinesiska igen. Det är verkligen glest mellan gångerna, men det är roligt, och man vill ju åtminstone hålla det lilla vid liv som man har lärt sig.

Imorse gick vi upp lite tidigare än vanligt, för Kurt skulle till Beijing på affärsresa. Det blev en lugn morgon för mig, och ändå hann jag med en sväng på gymmet innan det var dags att gå till Svenska Klubbens lunch på Coconut Paradise. Coconut Paradise var en ny bekantskap, med mycket god thailändsk mat och en härlig innergård. Den ligger på 38 Fumin Lu inte så långt ifrån Julu Lu. Hit vill jag definitivt igen!
Jag slog följe med Stina och Marita på vägen hem. Hem till en ensam eftermiddag och kväll......det känns allt lite tomt, men det kan nog behövas ibland det med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0