Våren har kommit till Shanghai!

Nu har jag kommit i fas med Shanghai-livet igen.
Efter en god natts sömn och en tur till gymmet så mådde jag prima. Solen sken utanför fönstret, men jag hade en del att fixa med, så jag höll mig hemma tills Kurt kom. Vid 5-tiden kom Kurt, vi gick ut och åt en bit mat, men sen hägrade sängen.

Söndag morgon! Solen sken även idag.....och varmt var det.
Vi hade inget direkt mål när vi gav oss hemifrån, men en vårdag som idag har man vissa stråk som man vill gå.
Vi började med Skulpture Park, där vi till vår förtjusning märkte att vakterna godkände att barnen fick leka på gräsmattorna.  Körsbärsträden blommade och det var givetvis fullt med folk. Vid dammarna tränges barn och föräldrar för att fånga grodyngel.
Vi gick genom People's Park där äktenskapsförmedlingen var i full gång. Folk låg på gräsmattorna lite överallt?!? Inga vakter som brydde sig?? Det är ingen vanlig syn i Shanghai kan jag lova! 
Så drog vi vidare utmed Nanjing Lu ner mot The Bund. Hela tiden höll vi utkik efter någonstans där vi kunde sätta oss i solen och bara njuta. Väl nere vid The Bund bestämde vi oss för att gå upp i Fyrtornet. Här kan man få en kopp kaffe eller en öl, och även lite smått att äta om man vill. Det är en härlig utsikt över The Bund och Pudong, och vi föredrog att hålla oss lite på avstånd från folkmassorna. Efter att ha suttit här en timmes tid drog vi sakta hemmåt igen. Det blev middag hemma och ännu en lugn kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0