Tillbaka i Shanghai!

Nu är jag äntligen tillbaka i Shanghai!
Ja, det känns som om jag skulle vilja skriva äntligen, för trots att jag har haft drygt 4 månaders underbar, intensiv och spännande tid i Sverige, så har jag längtat tillbaka.
Fast vad var det jag längtade efter?

Jag landade strax innan 11 imorse och hamnade i ett råkallt Shanghai, med drisslande regn. Sen kom jag kom till en ödslig och tyst lägenhet. Det första jag gjorde när jag kom hem, var att ringa efter "Waterdelivery".... Han skulle komma imorgon förmiddag. Nu vet jag ju att man inte riktigt kan lita på det.....det är nog bäst att handla hem mat idag, fall i fall jag blir fast hemma imorgon i min väntan på vatten. Det blev en dryga 2 timmars shoppingrunda där jag täckte in 4 olika matvaruaffärer. Lianhua, Frukten på hörnet, Fei Dan och City Shopen. Nu har jag åtminstone så jag kan sysslesätta mig med att göra müssli imorgon förmiddag.     
 
Imorgon kommer Kurt tillbaka och då börjar Shanghai-livet på allvar.
Sen återstår att se vad det var som fick mig att längta tillbaka. Är det så underbart som jag vill minnas?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0