Lugna dagar

Måndag morgon och idag var jag tvungen att fixa nytt uppehållstillstånd.
Tack o lov att vi får hjälp av Tetra Pak med sådant här. Klockan 10 skulle jag vara på 1500 Mingshen Rd i Pudong. Här blev jag mött av en kille som fyllde i alla papper och fixade allt jag behövde. Skönt!
Nu får jag bo här i ett år till!

Det var en lika vacker dag idag som igår, så jag hämtade mina böcker i kinesiska och gick och satte mig på det lilla caféet i "vår park". Vet inte om det fastnade så mycket kinesiska, men skönt var det. Efter ett par timmar blev det alltför varmt, så jag drog iväg till gymmet istället.

Jag känner mig som en riktig glidare. Tänk att få göra precis vad som faller en in hela dagarna. Nästan lite för bra!
Maten stod i alla fall på bordet när maken kom hem......
Efter maten gick vi ut till videobutiken på andra sidan gatan och köpte 5 filmer för en tia styck.
Fast.....vi tittade bara på en.....

Imorgon blir det heldagsutflykt med SEA för mig och Beijing för Kurt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0