Höstens första vardag!

Första vardagen!
Vad gör man då som lyxhustru?
Idag ska vardagen planeras runt lunchen med Svenska Klubben som är inbokad kl 12.30 på Bella Napoli, Changle Lu.  Jag går givetvis upp och äter frukost med med min käre make på morgonen i lugn o ro. Istället för morgontidningen blir det gårdagens Rapport på SVT Play. När han går till jobbet vid halv 9 så sitter jag kvar och smälter frukosten innan jag drar ner till gymmet. Klockan 11.30 vill jag vara klar, för I denna värmen får jag räkna med 1 timmes promenad till lunchen. Visst kan jag ta en taxi, det skulle kanske kosta 14:-, men jag gillar att promenera.
Det var förhållandevis svalt ute, med en  härligt uppfriskande vind. Det är förmodligen känningar från Tyfonen utanför Taiwan. Jag kom fram till lunchen utan att vara alltför svettig.
 
 
Det blev en liten nätt samling. Inte så många som har kommit tillbaka från Sverigen ännu. En medföljade lyxmake vågade sig även dit. Per Westerlind, vår kassör, är den ende manlige styrelseledamoter i föreningen.
 
Efter lunchen drog jag hemåt igen, men nu passade jag på att stanna hos "Sincere and Lively Nails" på Julu Lu. Det låg ju ändå på vägen.
Så skönt at få händer och fötter fixade efter sommaren!
 
Det är inget stort och lyxigt ställe jag går till. Det är verkligen bara ett "hål" i väggen. De tar 108:- för en pedikyr och 60:- för en manikyr. Helt överkomligt tycker jag!
Utanför den lilla butiken hänger de handukarna på tork på sina cyklar.
 
När jag fortsätte hemåt hade vinden friskat i ytterligare och himlen var skrämmande mörk. Jag övervägde verkligen att ta en taxi. Fast som vanligt så kom jag inte till skott, utan fortsatte bara att gå. Jag han hem! Jag t o m inom affären för att handla! Regnet kom aldrig......fast mörk himmel och stormvindar hade vi.
Det var skönt att vi hade planerat att äta hemma idag. Härligt att sitta inne när det viner i träden utanför fönstret.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0