Tomt efter Elin och Julia!

Nu är Elin och Julia förhoppningsvis på väg tillbaka till Sverige igen. Jag har precis kommit tillbaka från flygplatsen till ett mycket tomt hus. Vi har haft 3 underbara veckor tillsammans!
Igår, sista hela dagen, kom Kurt hem tidigt från sina resor så han kunde äta lunch med oss. Det var en helt underbar dag, så vi ville äta någonstans där de hade en trevlig uteservering. Vi satsade på Le Saleya på Changle Lu, men där var smockat med folk. Jag hade försökt ringa och boka på morgonen, men kom inte ens fram på telefon. Det blev Mexicanskt på Cantina Agave istället. De har en uteservering i korsningen Donghu Lu och Changle Lu. Jag hade inte några större förväntningar på maten, men det var över förväntan gott. Dit vill jag definitivt igen!
När vi ätit färdigt tog Morfar Kurt hand om Julia så Elin och jag kunde få en sista manikyr och pedikyr. Lyxigt!
Denna kvällen var vi hembjudna till Håkan o Tore på middag. En perfekt avslutning på Elins Shanghai vistelse!
Nu ska hon tillbaka till Mattias, som redan hunnit vara hemma och jobbat en vecka.

Det blir nog en veckas uppehåll i mitt bloggande nu. Ikväll sticker nämligen Kurt o jag till Thailand en vecka för att fira Kurts födelsedag. Vi hoppas på sol o bad, men det ser ut att kunna bli en hel del regn......
Nåväl, trevligt ska vi ha ändå! Vi ska umgås och inte sitta och hänga framför datorn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0