Till Blomstermarknaden i Hongqiao

Idag hade Kerstin och jag bestämt oss för att sticka till blomstermarknaden.
Första gången för min del!
Vi skulle inte träffas förrän kl 12 så jag hann ner en sväng på gymmet först.
Vi började med en lunch på en hamburgerrestaurang vid Shanghai Center. Inte vilken hamgurgare som helst....detta var lätt den godaste hamburgare jag någonsin ätit. Måste dit igen snart! Visste inte att hamburgare kunde vara så goda!!

Nåväl, mätta blev vi och så var det bara till att hoppa in i en taxi och åka till Blomstermarknaden.
Här fanns blommor i överflöd, men inte bara blommor....här fanns också möbelsnickerier. Minst lika intressant. Man kan specialbeställa möbler till en rimlig peng och det finns faktiskt mycket snyggt.....tycker jag.
Hit vill jag ta Kurt snart, vi skulle faktiskt behöva en liten byrå redan nu till denna lägenheten. Sen kanske man skulle beställa något och ta med sig hem, om man nu bara visste vad man kommer att behöva förstås......

Vi köpte en varsin orkide och några små blomsterarrangeman och så var vi redo att sticka hem igen.

Imorgon kommer det att bli full rulle igen. Då ska jag hoppa in i en extra Mahjonggrupp, eftersom jag inte kommer att kunna spela på fredag. Sen blir det till att sticka hem och packa. Klockan 16 ska jag vara vid Kurts kontor för att få följa med på affärsresa. Jag ska följa med till Haining....vad jag kommer att hitta där vet jag inte, men därifrån ska Kurt och jag fortsätta till Naked Retreats i Moganshan där vi ska tillbringa helgen.
Vi hörs på måndag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0