Nu går tiden för fort!

Nu har det gått för fort, jag hinner ju inte skriva.
Hela torsdagen höll jag till hos Marianne i Shimao. De har en härlig utomhuspool och det var underbart att äntligen få ligga lite i solen. När vi gick ifrån poolen så började det regna. Det blev en annorlunda upplevelse. Jag såg på marken att det regnade för fullt, men jag kände det inte mot huden......det blev bara ånga! 
Efter ett tag tilltog visserligen regnet och jag fick uppleva mitt första riktigt tropiska regn. 

På fredagförmiddagen var det dags för den efterlängtade Mahjongen att dra igång. 
Äntligen fick jag friska upp minnet vad det gällde alla regler, och spela på allvar. Nu klarnar spelet allt mer. Snart ska jag nog kunna lära ut det lite bättre till alla er vänner som så tappert ställde upp på att försöka spela med mig i somras.  Efter mahjongen åt vi en trevlig lunch på Colabo på Fenyang Lu och jag var inte hemma igen förrän vid 4 tiden.
Inget gym torsdag och inget gym fredag....nu väntade jag bara hem Kurt för att vi skulle ut och äta middag.
Det blev en liten mysig Italiensk restaurang...Bella Napoli. Den ligger inte så långt härifrån och eftersom regnet hängde i luften så kändes det tryggt att hålla sig på hemmaplan. Här blev det rena svensk-träffen! Två andra svenska familjer satt vid borden precis vid oss och det blev mycket snackande - Riktigt trevligt!
Efter middagen gick Kurt och jag på en liten barrunda. Vi fastnade till slut på Malone's där vi blev inbjudna till ett bord med folk från de flesta värdsdelar. Full fart på livemusiken och en hel del dans....Härligt!

Nu är man ju inte så ung längre, så utekvällarna tär på en.
Lördagen fick bli en lugn dag med mycket kines-plugg. Fast....framåt eftermiddagen vaknade vi till liv. En sväng till gymmet och så en rask promenad ner till Sasha's för att ta lördagsdrinken med Svenska Klubben. Det är så spännande att få träffa alla nya människor som har flyttat hit till Shanghai. Lördagsdrinken har verkligen varit välbesökt de sista gångerna.
Efter lördagsdrinken åt vi middag på Di Shui Dong med Marianne och Orvar. Vi var på samma restaurang i våras och ville definitivt komma tillbaka. Tyvärr blev det en besvikelse.......Nu stryker vi denna restaurang med Hunan mat från vår lista med favoritrestauranger.

Idag började vi dagen med lektion i kinesiska.
Alltid lika givande lektioner.....det blir bara bättre och bättre.
Efter lektionen tog vi en taxi till Shimao för att ligga en stund vid poolen tillsammans med Marianne och Orvar.
Lite solande och så en trevlig lunch vid pool-serveringen - Det räcker för oss, nu blir det hemmakväll med film.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0