Igår gjorde jag Julu Lu

Gårdagens uppgift var att köpa mandel eller nötter till vår müssli.
Jag bestämde mig för att bege mig till den internationella affären Feidan.(www.feidan.cn)
Den skulle helt klart ligga på Julu Lu och jag hade rätt klart för mig hur jag skulle hitta dit......
det var ju bara drygt 3 månader sedan jag var där.
Så, då begav jag mig ut denna underbart vackra, varma dag.
Det visade sig bli en mycket längre promenad än jag tänkt. Julu Lu är en lång gata. Jag vandrade fram och tillbaka utan att hitta vad jag sökte. Visst upptäckte jag mycket annat. Här fanns ett område som heter Datong Mill med fontäner, affärer och nattklubbar. Visserligen nedstängt för tillfället, men det kunde vara något att titta närmare på någon annan gång. Som de flesta gator i Shanghai, skiftar Julu Lu ideligen mellan chica boutiquer och diverse mindre flotta ställen.
Efter 2 timmar i 32° värme så hade jag fått nog. Inte hittade jag någon internationell mataffär........Jag begav mig hemåt.
Nästan hemma igen, kom jag ihåg hur jag hade gått sist........
Det var ju inte på Julu Lu affären låg, det var på Dagu Lu. Denna gången hittade jag fram direkt.
Nu kan jag åtminstone Julu Lu.........fast jag har nog insett att jag har lite att friska upp i minnet........men det kommer.

Väl hemma var det bara till att kasta kläderna i tvätten.
Man håller sig inte fräsch så länge i denna värmen. 
Efter en liten paus så bestämde jag mig för att svetta ner mig lite till på gymmet. Sen var det bara till att duscha och göra sig fin innan jag skulle ut på date med Kurt.
Första gången på restaurang sedan maj!
Det blev inget kinesiskt denna gången.....Det blev Mexikanskt och Margerita på Cantina Agaves mysig uteservering.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0