Zhongshan Park - En park som sjuder av aktivitet

Söndag - Idag skulle Kurt äntligen komma hem igen.
P-O och jag ville ändå hinna ut lite innan han kom så vi gav oss iväg redan klockan 9.  
Min fantasi börjar tryta vad det gällde trevliga ställen i Shanghai, men till sist bestämde vi oss för att sticka till Zhongshan Park. Jag hade aldrig varit där själv, men den det kunde ju vara värt ett försök.
Vädret var underbart! Klarblå himmel och varmt, och det formligen sprudlade av liv i parken!
En del höll på med Tai Chi, andra spelade något konstigt spel som såg ut som en blandning av badminton och volleyboll.......fast man sparkade den lilla bollen???? Aldrig sett något liknande! Ett par killar tränade på att gå på lina....och dessutom....till P-O's stora förtjusning, så dansades det. Inte riktigt så som han är van vid att dansa kanske, men men.....han blev riktigt nöjd när en lite kinesiska dansade fram och bjöd upp honom.
I parken kunde man även hyra olika sorters båtar, här fanns en lekplats med hoppborg till barnen och t o m ett litet nöjesfält. Det var ett hellyckat utflyktsmål - Hit måste jag ta Kurt!

Efter några timmar i parken tog vi tunnelbanan tillbaka till Jing'an. Vi kunde inte motstå att ta en liten tur in i den nybyggda "mallen" först, innan vi fikade på ett av caféerna i Jing'an parken. Mallen såg faktiskt riktigt lovande ut.....ytterligare ett ställe som jag vill komma tillbaka till. 

Nu skyndade vi hemåt för att träffa Kurt. Vi hann snacka av oss ett litet tag, men sedan var det dags för lektion i Kinesiska igen. Direkt efter kinesiskan drog vi vidare till Hong Zhuang Teppanyaki där vi skulle äta middag tillsammans med familjerna Verngren och Kjellberg.
Åter en hellyckad dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0