Mot nya äventyr!

Idag fick P-O ge sig ut på egna äventyr på förmiddagen.
Jag skulle spela Mahjong och det vill jag helst inte missa. Så P-O gav sig iväg med kartan i hand, för att ta sig en titt på Jade Buddha Tempel på Jiangning Lu. Jag har aldrig varit där, men nu har P-O kollat upp det och jag har fått se lite kort. Måste se till och ta mig upp dit själv någon gång....kanske när nästa besökare kommer.

Vi strålade samman igen hemma i lägenheten vid 13-tiden och tog en liten lätt lunch innan vi åter gav oss ut på upptäckarstråt. Idag hade jag tänkt visa honom Antikmarknaden och "Bird and Fish Market". Jag hade kollat på Smartshanghai efter  "Bird and Fish Market" och sett att det låg på Jiangyin Lu, så vi tog en taxi direkt dit. Visst såldes där både fåglar och fisk, men den marknad som jag hade tänkt mig sålde ju fåglar och fisk som husdjur. Vi vandrade runt och letade ett bra tag, men sedan fick jag ringa min livlina. Lydia försökte förklara så gott hon kunde vart jag skulle, och till sist hittade vi faktiskt dit. Det ligger på Xizang Lu mitt emot porten till Antikmarknaden. Tyvärr är det inte någon upplyftande syn man möts av när man kommer dit.....de säljer fåglar, fiskar, gräshoppor, sköldpaddor, ekorrar, katter och allsköns gnagare. Visst säljs djuren som husdjur, men det finns inte någon känsla för djurens behov.
Vi passade givetvis på att gå på antikmarknaden också. Det är en mycket populär aktivitet bland Shanghaibor. Fast jag tror inte P-O blev så imponerad precis......frågan var ju om det verkligen var antikviteter????
Efter detta började vi vandringen hemåt. Vi gick förbi både koncerthuset och Shanghai Museum, och tittade in lite i People's Park. Det blev allt några timmars promenad i dag också......
Väl hemma hann vi varva ner lite i lägenheten innan det var dags att ge sig iväg till Bali Laguna i Jing'an Park för att äta middag.
Lydia har rekommenderat den restaurangen tidigare annars hade jag inte vetat att där fanns någon restaurang.Den ligger så fint inbäddad i parken. Det blev åter en god och trevlig middag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0