Mahjong och Fredagsgourmet 2011-11-11

Nu hade jag en fullbokad dag framför mig!
Klockan 9.30 strålade jag samman med Kerstin och så traskade vi ner till Anita, som bor vid Xintiandi, för att spela Mahjong. Alltid lika roligt, men jag känner mig fortfarande inte färdiglärd.

Efter mahjongen hade jag bara en dryg timme hemma innan Kerstin och jag åter strålade samman. Denna gång för att bege oss till Anna-Lena för att laga gourmetmat.
Det var dags för Fredagsgourmen!
Vi damer träffas på eftermiddagen för att laga mat tillsammans och när karlarna är klara på sina jobb så dyker de upp.
Anna-Lena och Kerstin hade handlat och förberett menyn, så det var bara till att dra igång.

Meny á la 3

3 drinktilltugg
Västerbottenflarn
Gåslevercrostini
Morotschips

3 små förrätter
Svenska räkor med grönärtscreme
Potatisplättar med rom
Lax med pepparrot


Huvudrätt i 3 akter
3st mini tournedos med -
Bearnaise
Champinjon
Rödvin

3 tillbehör
Hasselbackspotatis
Haricot vertes
Grillad tomat

Dessert i 3 delar
Chokladtryffelterrin
Nötmüssli
Hallonsås




Det blev en hellyckad eftermiddag och kväll!
Det fanns ingenting och klaga på vare sig vad det gäller mat eller sällskap!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0