Årets sista helg i Shanghai

Nu sitter jag i Helsingborg och skriver, för jag hann aldrig berätta om min senaste helg...........som blev min sista helg för året.......... för nu kommer jag inte att komma tillbaka förrän i mars.

Det blev faktiskt en underbar avslutning på årets vistelse i Shanghai. Mycket tack vare vädret!
Man räknar inte med att få njuta så av sommarvärme i mitten av november!

På lördagen skulle jag hämta min kappa hos Samth på Pudong Tailor market. Jag ville knappt gå dit för jag kände med mig att jag skulle bli besviken....fast det blev jag inte! Glatt överraskad över resultatet, beställde vi en rock till Kurt också. 700:- kostade min kashmirkappa och Kurts skulle gå på 750:-.........helt överkomligt tycker jag.
Eftersom vädret var så fint bestämde vi oss för att äta lunch på Paulaner i Pudong. Här åt vi i december förra året på en lika underbart vacker dag. Vi satt rätt länge på Paulaner och njöt av både sol och utsikt innan vi var tvugna att dra oss hemåt. Vi behövde en mellanlandning i lägenheten innan vi skulle vidare till Lördagsdrinken med Svenska Klubben. Jag ville verkligen dit så jag kunde få ta adjö av lite folk innan jag skulle till Sverige. Dessutom skulle vi ju möta upp med ett helt gäng som vi skulle ut med efteråt. Det blev middag på Alchemist vid Sinan House och sedan stack vi till en karaoke bar. Det var första gången jag var på en karaokebar. Man reserverade ett rum per sällskap och så var det bara till att dra igång. Fast det var inte så lätt att dra igång.............det stod bara på kinesiska på karaokemaskinen. Nja, titlarna på låtarna kunde man få fram på engelska, men alla funktionsknappar!!!
Det tog ett tag, och det blev till att kalla på en kines vid ett flertal tillfällen, men till sist fungerade det hyfsat. Sen var det ju bara ett till problem...........det var mycket svårare att sjunga än vad jag hade kunnat föreställa mig!!!

Söndagen var lika vacker som lördagen. Idag skulle vi packa, men jag ville ändå få manikyr en sista gång innan jag stack. Vi tog en promenad tillsammans till mitt lilla manikyrställe på Julu Lu. Kurt inväntade mig och så gick vi till Hengshan Moller Villa för att dricka afternoon tea i caféet "La vie en Rose". Det är verkligen idylliskt att sitta här! Det blev en härlig avslappnad söndag! Vi åt middag hemma, så det blev lite matlådor åt Kurt. Sen avslutade vi kvällen med en film.

Nu blir det ett definitivt uppehåll på den här bloggen. De närmaste 3 månaderna kommer det mest att vara barnbarn som gäller för mig.....och det har ju inte så mycket med Shanghai att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0