Nu är jag helt ur fas.......

Vilken dag är det idag.....borde inte veckan vara slut nu??
Denna veckan har blivit lite konstig....eller har börjat lite konstigt, eftersom vi kom hem från Beijing i fredags.
Då började ju min vecka.....
Att jag dessutom har levt kvar i Beijing genom att jag har försökt skriva om det i bloggen har ju inte heller gjort saken bättre. ..........Det blir inte heller bättre av att det är otroligt varmt och fuktigt nu.
Ja, ja.....jag söker efter ursäkter....jag är helt enkelt förvirrad.
Fast det är inte säkert att det är mitt fel om det blir lite fördröjningar i bloggandet. Blogg.se håller tydligen på att uppdateras och det går inte alltid att publicera det man skriver.

Vad har då hänt sen sist?
I lördags var det Lördagsmingel med Svenska Klubben på Urbn Hotel/Restaurang. De hade bjudit in en hedersgäst som skulle underhålla. Hedersgästen var ingen mindre än vår egen Sister Fay.
Visst var jag lite nervös, fast som vanligt gjorde hon ett mycket bra framträdande.
I söndags blev det också musikföreställning, fast bara för mig. Franco kom över för att Frida och han skulle repa inför måndagens spelning på Anar. Frida gjorde sushi och det blev en riktigt trevlig kväll.

I måndags skulle så Kurt äntligen komma hem till oss från Sverige. Frida och jag stack till Ikea på dagen. Vi ville handla en del grejor som vi lovat Kurt att skaffa fram. Äntligen blev det av!
När Kurt kom hem tog vi en försenad födelsedagsfika.....vi fick ju inte vara med på hans födelsedag.
Sedan drog vi med honom till vår nyupptäckta italienska restaurang. Kvällarna är härliga och ljumma så det är helmysigt att sitta på uteserveringarna då....på dagarna är det för varmt.
Efter middagen drog vi vidare till Anar för att lyssna på Frida och Franco. Återigen ett härligt framträdande!
Jag är en stolt moder!
En god vän till Frida, en poet från London, gjorde också ett framträdande både med och utan musik.
Vi stannade inte hela kvällen...Kurt hade ju trots allt precis kommit tillbaka efter en lång flygning och skulle iväg igen kl 7 nästa morgon. Det är ett hårt liv han för.....
Vi fick i alla fall en mycket trevlig kväll tillsammans. Nu har han åkt igen och kommer inte tillbaka förrän på torsdag. Fast denna gången är det bara resor inom Kina.

Idag hade Frida och jag kinesiska som vanligt och sen trotsade vi vädret och gav oss ut i hettan. Det är för varmt för att promenera några långa sträckor så vi utnyttjade tunnelbanan så mycket vi kunde. Det blev lite shopping och ett museum - Shanghai Propaganda Poster Art Center.
Vi gjorde ett stopp vid ett mysigt litet café. Vi var bara tvugna att gå in.......och vi blev inte besvikan. Det var ett café i tre våningar. Det kändes nästan som att förflyttas 50 år bakåt i tiden. Massor med småprylar överallt och gamla tavlor/fotografier på väggarna. Det kunde varit ett museum detta också.
........och så hade de supergoda smothies.

Visst var det trevligt att komma ut lite, men det är såååå skönt att komma in och svalka sig igen.
Ändå har sommaren knappast börjat ännu!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0