Idag kände jag mig som turist igen!

Fredag och vädret är underbart!
Den där fuktiga värmen som vi hade i början av veckan är borta. Nu kan man ut och vandra igen. Det är härligt att bara gå och gå i denna staden för det finns alltid något nytt att upptäcka.
Frida och jag hade länge planerat att ge oss till antikmarknaden igen och idag vågade vi oss dit.
För att inte förta oss helt så tog vi tunnelbanan några stationer först. Det blir tillräckligt mycket promenerande ändå. Antikmarknaden var verkligen ett eldorado för Frida. Så mycket krafs att titta på! Jag var mest ute efter tavelrullar. Efter drygt 2 timmar bland dessa stånd så kom det fram en man till oss som hade märkt attt vi letade tavelrullar. Han drog iväg med oss in bland hutongerna och upp för en trappa till ett litet kyffe....
Jag blev nästan rädd först och tanken slog mig att "här kommer vi att bli rånade".
Fast......vi följde ändå med.....
Visst hade de tavelrullar! Mycket finare rullar än de hade på själva marknaden.
Vi valde och vrakade och prutade och prutade. Till sist köpte vi fyra rullar som ingick i en serie.
Vi var mycket nöjda när vi gick därifrån....fast det var nog försäljarna också.

Nu var det dags att dra sig hemmåt igen. Vi skulle ju handla lite mat också.
Idag skulle vi ha Taco kväll!
Köttfärs fick vi inte tag på, men det gick bra med kyckling också....nästan bättre....
Tack snälla ni som tänkte på oss och skickade med lite Taco-grejor från Sverige!
Det blev en mysig hemmakväll för Kurt och mig, Frida stack ut efter maten för att träffa kompisar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0