En lunch som förgyllde dagen!

Så  var det dags för kinesiska igen. För en gångs skull kände jag mig förberedd inför lektionen.
Vet inte om han börjar bli trött på oss nu. Han tycker nog vi borde kunna kinesiska vid det här laget.........
Det är trögt att börja använda det man lärt sig. Kläcker man sedan ur sig något på kinesiska så förstår man ju ändå inte vad de svarar. Nej, jag får nog ge det lite mer tid.

Jag hade inte några direkta planer idag, men så ringde Anna-Lena och undrade om jag ville hänga med ut på lunch. Så trevligt!
Hon är hemmatam i Shanghai så hon fick välja ställe. Det blev en mycket trevlig restaurang i Pudong, The Kitchen. Vi satt på uteserveringen, med en underbar utsikt över floden, och snackade i över 3 timmar....och inte var det för varmt idag heller......
Ett sådant lyft denna dagen fick!
Jag har varit så trött och håglös de sista dagarna, så detta var precis vad jag behövde.

Det känns som om tiden här börjar rinna ifrån oss. Frida har bara en vecka kvar och jag har drygt två. Fast det är klart......jag kommer ju tillbaka......
Jag börjar längta hem till Sverige, men samtidigt har jag så mycket mer jag vill göra här innan jag åker.
Det känns overkligt att min första sejour i Shanghai snart är över.

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Så snart till Sverige? Då kanske du kan vara med på nästa chweizer-fika som är den 9 juni!!!

Kram Gunnel

2011-05-12 @ 22:12:59
Postat av: Jejja

Det hade varit toppenkul!

Vi har visserligen besök i Sverige från USA den veckan, men det är Fridas kompis och min väninnas dotter. Jag vet inte hur involverad jag kommer att vara. Fast det är ju bra att veta när jag planerar veckan.....Vi ses!

2011-05-13 @ 03:06:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0