En lugn och skön vilodag

Detta har nog varit den lugnaste dagen sen jag flyttade. Jag har inte varit utanför dörrarna ens!
Det är faktiskt inte helt fel....jag har njutit.

Visst, vi spelade Mahjong i morse. Vi hade nybörjarkursen hos oss idag, så Kerstin, Lena och Sara kom hit. Det är verkligen kul med Mahjong! Jag ska ta med mig ett spel hem, så hoppas jag att några vill ställa upp och spela med Frida och mig. Man ska helst var 4 personer.
Vi höll på till närmare 2, det var så svårt att sluta....

När det här lilla gänget hade stuckit så gav sig Frida också ut på stan. Själv njöt jag av att bara gå och dra här hemma. Äntligen har jag pluggat kinesiska så jag är nöjd med mig själv. Det är riktigt roligt!

Frida kom hem efter några timmar. Då hade hon varit på ett museum och så hade hon shoppat loss på musikgatan Jingling Lu. Nu har ytterligare ett instrument lagts till hennes samling.
Ett dragspel! 
Det hade inte varit så dyrt, bara 1 100:- och det går att spela på.....hon börjar redan få till Rosa på Bal så det svänger om det. 
Nu har hon stuckit ut igen för att gå på Skybar med en ny väninna. Hon måste ju passa på, hon har mindre än två veckor kvar i Shanghai.

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Vi har spelat Mahjong för många år sedan så hänger på detta när ni är tillbaka i Sverige!

Kul med dragspelet, be Frida att köpa hem ett till mig också, men jag behöver ett med knappar!

2011-05-12 @ 11:39:41
Postat av: Jejja

Så kul att få lite kommentarer på bloggen!

Då fattar man ju att man inte bara skriver för sig själv.:-)

Kul att ni vill vara med och spela Mahjong!

Jag är fortfarande inte helt fulllärd, men det kommer.... Poängräkningen blir det kniviga, men det ska vi nog kunna lösa det också.

Vad det gäller dragspel så får ni helt enkelt komma hit och köpa ett...Fast vi har inte sett något med bara knappar.

Hoppas vi ses snart!

Vi flyger hem den 2/6.

2011-05-12 @ 14:19:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0