En lat söndag, men en intensiv start på veckan.

Denna söndagen blev det inte mycket gjort för min del. Kurt gav sig iväg på tjänsteresa redan kl 12 och jag satt och hängde framför datorn hela dagen. 
Början på veckan blev dessto bättre!
För att få en riktigt bra start så gick jag upp kl 7 och stack ner till gymmet. Klockan 11 skulle jag träffa Marianne på Fabric Market. Jag skulle hämta mina klänningar och det är skönt att ha någon med sig som kan se hur de sitter. Den ena klänningen var helt OK, men den andra behövde justeras så tyvärr får jag åka tillbaka senare i veckan. 
När vi var klara här tog Marianne med mig till Fabric Market och Fake Market i Pudong, som ligger i "Science and Technology Building". Så mycket luftigare och trevligare det var här......och här finns ju allt! Här finns skräddare, allt fake som man kan önska sig och även en hel del pärlor. Jag har hela tiden velat köpa en ny klocka men inte riktigt vågat eftersom man inte vet vad man får. När jag nämnde det för Marianne så drog hon med mig till den kvinna som hon alltid handlar av. Härligt...........här vågade även jag handla!!
Det gäller att ha en guide med sig i denna djungeln!
Efter denna marknaden fick jag även en rundvisning i bottenvåningen till Super Brand Mall. Här finns en mycket stor matvaruaffär med det mesta man kan önska sig. Här strålade vi samman med Ann-Louise, som också var gräsänka denna måndag, och vi tre gick ut och åt en mycket god middag tillsammans.
Tisdagen började med lektion i kinesiska, men även denna dag blev vigd åt shopping.
Nu hade jag två andra guider, Kerstin och Åsa. De skulle visa mig den stora Pärlmarknaden, International Pearl City, på Hongmei Lu. Här finns allt man kan tänka sig i smyckesväg, mycket kopior, men pärlorna är så äkta som de kan bli.
Då gäller det "bara" att välja kvalitet, storlek och så till sist bestämma priset.
Här har jag mycket att lära!
När vi kom tillbaka till våra hemtrakter visade Kerstin också mig en ny mataffär. Den ligger nära och här finns massor med varor som jag inte hittat förut. Att hitta matvaror som jag vet hur jag ska använda gör mig helt euforisk!
Det blev en tung kasse att bära hem och nu fick jag tillbaka min inspiration till att laga mat.
Hoppas bara det håller i sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0