Sitta hemma och kurera sig - Nej, det låter inte roligt.

Jaha, vad ska man då hitta på idag?
Bara jag tar på mig ordentligt med kläder så kan det väl inte göra något om jag går ut....
Jag vill utforska lite nya delar. Varför inte utgå ifrån vår nya lägenhet.
Kurt och jag åt lunch tillsammans och passade på att kolla avståndet mellan kontoret och lägenheten.
Perfekt...han kan lätt gå till jobbet på 10-15 minuter.
Så fick Kurt börja jobba igen och jag strosade vidare. Så glad jag blev när jag upptäckte att det låg en park alldeles intill komplexet. En härlig park som jag räknar med att utnyttja mycket!

Nu drog jag vidare norrut. Enligt kartan ska det finnas en flod här som rinner ut i Huang Pu. Mycket riktigt!
Då är det bara att följa floden mot The Bund. 
Inte är det de mest exklusiva områdena jag har hamnat i, men det är rent och fint, allra helst utmed floden.
Här ser jag definitivt inte många västerlänningar.
Jag går utmed en gata där de säljer vespor och cyklar och allt som hör till det. Sen kommer det en gata där de säljer stål och skruvar och allt som hör till den branchen.
Det gäller tydligen at veta vilken gata man ska till när man ska köpa något.

Det blev trots allt en rejäl promenad idag också. När jag började närma mig hemmaplan så kom jag förbi cafeét där Frida och jag satt igår. "C'est la Vie"- Ett mycket passande namn!
Detta var definitivt den varmaste dagen vi har haft hittills och jag hade mer kläder på mig än tidigare. 
Nu var jag bara tvungen att lätta på klädseln.
I detta soliga lilla hörn blev jag sittande i en dryg timme.
C'est la vie!

 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0