Fredagen den 25 mars

Fredag - Vi har varit här i nästan 2 dagar och känner oss redan som hemma!
Denna dagen bestämde vi oss för att dra västerut på Nanjing Lu mot Jing'An templet, från år 247. Vi tog oss t o m tid att gå på en rundvandring. Helt otroligt välskött, men det kändes helt felplacerat bland alla skyskrapor.

Sen drog vi neråt French Concession igen.
Våra två viktigaste uppdrag idag var att Frida skulle köpa ett kinesikt SIM-kort och jag skulle till "Svenska Klubbens Huvudkvarter" för att laga mat.
Vi hittade en liten affär med en kinesik kvinna som såg trovärdig ut. Vad ska man göra om man inte har en aning om vad de säger. Frida höll fram sin mobil och visade SIM-kortet. Mei venti - Inga problem.....och det var det inte heller!

Frida och jag skiljdes åt och jag letade mig upp till 31:a våningen i ett bostadshus. 
Det blev en mycket trevlig matlagnings-eftermiddag med glatt sällskap för mig. Vid 6-7 tiden började karlarna droppa in och festen började. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0